۷ نکته ساده برای پیش گیری از مبتلاشدن به بیماری در پاییز و زمستان

۷ نکته ساده برای پیش گیری از مبتلاشدن به بیماری در پاییز و زمستان

آزمایشگاه رادین: رعایت برخی نکات می تواند به شما کمک نماید تا در فصول سرد سال از مبتلاشدن به بیماری در امان بمانید. ورزش منظم، خواب با کیفیت و داشتن یک رژیم غذایی متعادل تنها تعدادی از روش های کارآمد برای مساعدت با پیش گیری از مبتلاشدن به سرماخوردگی و سایر بیماریها هستند.



الهه جعفرزاده: در نیمه دوم سال که احتمال مبتلاشدن به سرماخوردگی یا آنفلوانزا بیشتر است، باید بیش از پیش مراقب سلامت خودتان باشید. روش های زیادی وجود دارد که می توانید با انجام آنها بدنتان را در مقابل بیماری و ویروس ایمن کنید. برخی از این روش ها عبارتند از:



۱) در فضای باز ورزش کنید

تنفس هوای گرم و خشکی که اغلب در فصل سرما در خانه ها جریان دارد، می تواند احتمال مبتلاشدن به بیماری را افزایش دهد. ویروس های بیماریهای عفونی، مانند آنفلوانزا یا سرماخوردگی، در محیط های خشک و گرم رشد می کنند. ورزش کردن در هوای آزاد نه فقط سیستم ایمنی را تقویت می کند و سلامت کلی را بهبود می بخشد، بلکه شما را در معرض هوای سرد و مرطوب قرار می دهد که منجر به تنفس هوای تازه تر و کاهش میکروب های موجود در دستگاه تنفسی می شود.





۲) دست ها را بطور مرتب بشویید

رعایت کامل بهداشت می تواند به شما در جلوگیری از مبتلاشدن به بیماری کمک نماید. این بدان معناست که بطور منظم دوش بگیرید، تا حد امکان از دست زدن بصورت خود اجتناب کنید، همیشه یک ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشید و مهم تر از همه به یاد داشته باشید که دستان خودرا بطور مرتب بشویید. با تبدیل این عادات به قسمتی از برنامه روزانه خود، شانس خودرا برای سالم ماندن و پیش گیری از بیماری افزایش خواهید داد.





۳) سیستم ایمنی خودرا تقویت کنید

مصرف مکمل های دارویی و خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی در فصول سرد ایده هوشمندانه ای برای پیش گیری از بیماری هاست. تقویت کننده هایی مانند ویتامین C به آماده سازی سیستم ایمنی برای مقابله با بیماریها و حفظ سلامت بدن کمک می کنند.





۴) به اندازه کافی بخوابید

این نصیحتی است که اغلب آنرا می شنویم اما به ندرت به آن عمل می نماییم. مهمست که به یاد داشته باشید خواب کافی، اصل مهمی برای حفظ سلامت کلی است. در فصول سرد، خواب کافی و اطمینان از داشتن انرژی مورد نیاز بدن برای حفظ عملکرد روان، می تواند به جلوگیری از مبتلاشدن به بیماری کمک نماید. برای سالم ماندن، اهتمام کنید خواب را در اولویت قرار دهید و به کیفیت استراحت روزانه خود بیشتر توجه کنید.





۵) آب فراوان بنوشید

خوردن غذاهای مغذی و هیدراته نگه داشتن بدن، در جلوگیری از بروز بیماری نقش به سزایی دارد؛ بنا بر این است که توجه دقیق به این عادات در زندگی می تواند به شما کمک نماید سالم بمانید. خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی، مانند سبزیجات و میوه ها سیستم ایمنی را تقویت می کنند و نوشیدن آب به تامین اکسیژن برای اندام ها جهت عملکرد صحیح کمک می نماید. نوشیدن آب هم چنین سبب دفع سموم از بدن دفع می شود.





۶) استرس خودرا مدیریت کنید

کنترل استرس و تمرینات خودمراقبتی راهی مناسب برای مساعدت با حفظ سلامتی است. استرس علاوه بر ایجاد ‌پریشانی ذهنی، می تواند به مرور زمان لطمه های شدیدی به بدن وارد کند؛ هنگامی که بدن فرسوده شود، نمی تواند در مقابل بیماریها مقاومت کند. تجربه نشان میدهد بین اضطراب و بیماری ارتباط وجود دارد. هنگامی که گرفتار اضطراب می شویم، سرماخوردگی، آنفلوانزا، تبخال و حساسیت تشدید می شود. استرس به خودی خود سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن نیز می شود.





۷) واکسن آنفلوانزا بزنید

ضروری است که هر سال با شروع فصل سرما واکسن آنفلوانزا دریافت کنید. این واکسیناسیون سالانه سیستم تنفسی فوقانی را از سرفه های شدید زمستانی مصون نگه می دارد. اگر واکسینه شده باشید و به ویروس آنفلوانزا مبتلا شوید، علایم بیماری بسیار قابل کنترل خواهند بود.





بیشتر بخوانید:
۵ تغییر ساده در رژیم غذایی برای پیش گیری از یک بیماری مهم و شایع چگونه بدن خودرا در مقابل سرطان ایمن کنیم؟/ ۵ راه ساده این شش ویروس می توانند موجب سرطان شوند ۷ درمان خانگی برای بیماری کبد چرب غیر الکلی

منبع: villageec



۴۷۲۳۲



منبع:

1402/09/05
09:02:22
5.0 / 5
221
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین