رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی:

۱۴۰۰ خانه هلال در سراسر كشور به بهره برداری می رسد

۱۴۰۰ خانه هلال در سراسر كشور به بهره برداری می رسد

به گزارش آزمایشگاه رادین ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: یكهزار و 400 خانه هلال روز جمعه 28 شهریور با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوكنفرانس در سراسر كشور به بهره برداری می رسد.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایرنا، کریم همتی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهارداشت: خانه های هلال جمعیت هلال احمر بهترین مکان برای بسط آموزش های امدادی و آشنایی مردم با هر گونه حادثه طبیعی و انسان ساز همچون تهدیدات است.
وی افزود: همین طور خانه های هلال در امتداد تحقق شعار هر «خانواده یک امدادگر» و اشاعه آموزش های همگانی برای مقابله در مقابل حوادث و سوانح طبیعی راه اندازی شده که می توانند در بخش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نقش مهمی را ایفا کنند.
رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی بیان کرد: هم اینک ۲ میلیون نفر در کشور بعنوان اعضای افتخاری با جمعیت هلال احمر همکاری دارند.
وی با اشاره به طرح «نذر آب» در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این طرح ملی در امتداد تحقق اهداف بشر دوستانه، خیرخواهانه و بمنظور ارتقای سطح سلامت و کمک رسانی به لطمه پذیرترین مناطق محروم و متاثر از خشکسالی از امروز به مدت ۲ هفته در این استان اجرا خواهد شد.
همتی اضافه کرد: ۶ شهرستان هامون، هیرمند، نیکشهر، چابهار، ایرانشهر و خاش که نسبت به بقیه شهرستان ها بیشتر گرفتار بحران و خشکسالی شده بودند انتخاب و توسط جمعیت هلال احمر استان های قزوین، گلستان، زنجان، مرکزی، قم و تهران پوشش داده می شوند.
وی اظهارداشت: اجرای طرح نذر آب(۳)در سه محور اجرای کاروان سلامت، توزیع آب شرب و بسته حمایتی در مناطق مورد نظر صورت خواهد گرفت.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اظهار داشت: ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و لطمه پذیرترین افراد جامعه با بهره گیری از منابع و کمک های داوطلبانه خیران و داوطلبان همچون وظایف سازمان داوطلبان است.
به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب بروز خشکسالی ۲ دهه و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همیشه با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.
این استان به جهت گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی همچون استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.



منبع:

5.0 / <5
1684
1399/06/24
23:05:32
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , امداد , خدمات
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین