مدیرحوزه های علمیه:

خدمات گسترده هلال احمر درسراسر كشور قابل تقدیر است

خدمات گسترده هلال احمر درسراسر كشور قابل تقدیر است

آزمایشگاه رادین: مدیر حوزه های علمیه ضمن تقدیر از زحمات و خدمت گسترده هلال احمر در سراسر کشور بیان کرد: هلال احمر ما باتوجه به روحیه بسیجی،  فداکارانه و حس اجتماعی بالای ملت ایران برای کمک به یکدیگر در سختی ها باید با کشورهای دیگر از لحاظ زیرساخت و امکانات متفاوت باشد.



به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی هلال احمر قم، آیت الله علیرضا اعرافی دردیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: حوزه و روحانیت در ذات و قوام وجودش خدمت است و اگر روزی از این ذات و هویت جدا شود واقعا از اصالت خودش فاصله گرفته و این سنت همیشگی علما و بزرگان ما بوده که در ارتباط و خدمت به جامعه باشد و این خدمات که مهم ترین آنها خدمات علمی، معرفتی و فرهنگی است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: گاهی گفته می شود کار حوزه کار علمی و دانشی و فکری و معرفتی است و ضمن اینکه خدمت های نرم افزاری فکری و معرفتی و اخلاقی و دینی و فرهنگی جزء رسالت های اصلی حوزه است که متناسب با زمان و اقتضائات بایدجامه عمل بپوشاند در عین حال واقعا یک طلبه و یک روحانی باید مثل بقیه مردم در هنگام نیاز در هر جایی که ضرورت دارد حضور پیدا کند.

اعرافی اضافه کرد: این نگاهی است که در حوزه است و ما هم تاکیدمان بر این است که ساختارها و زیرساخت های این خدمت رسانی تقویت شود و یک راهش هم ارتباط با دستگاه های امداد و خدمت رسانی به جامعه است که در نهادهای مهم آن هم هلال احمر قرار می گیرد.

وی افزود: با این رویکرد درحوزه در این دو سال اخیر با مشارکت همه نهادهای حوزه یک ستاد حوادث شکل گرفت.

امام جمعه قم اظهار نمود: هزاران طلبه و استاد و روحانی داریم که وقت نیاز مجاهدانه به صحنه می آیند و همین طور گروه های جهادی که به شکل منسجم آماده نقش آفرینی در وقایع و حوادث هستند اما این امر نیازمند بک انسجام و ساماندهی کلانی بود که در دو سال اخیر انجام شد که نهادهای حوزوی، هلال احمر و نهادهای خدمت رسان دیگر را دربر می گیرد.

وی اضافه کرد: در مقابله با کرونا هشت کارگروه و کمیته در ستاد حوادث وجود دارد که بخش هایی از آن مسائل اعتقادی و اخلاقی بود و بخش هایی مسائل مشاوره بود در همین قسمت مشاوره هزار طلبه روحانی و فاضلی که درس حوزه و مشاوره را فراگرفته در قم و در سراسر کشور در بیمارستان ها حضور بهم رساندند و برای گروه های مختلف مشاوره انجام دادند.

مدیرحوزه های علمیه اظهار داشت: صدها طلبه در ابتدای شیوع ویروس کرونا جانشفانی کردند و با ایثار در رعب و وحشت اولیه در کنار جمعیت جوان های بسیجی و انقلابی به بیمارستان ها آمدند و هر جایی که لازم بود در سراسر کشور تا غسل و کفن و دفنی که کسی حاضر نبود انجام بدهد در صحنه حاضر شدند.

وی بیان کرد: حضور مردمی و تعاون اجتماعی در این امر موثر بوده و هدایت هایی که رهبری معظم انقلاب داشتند و زحمات مسئولین و این حجم بالای حضور خوب مردم و گروه های جهادی و دستگاه های امدادی همه زنجیره ای بود که دراین زمینه نقش آفرید و تجربه شد که هر مساله ای به شکل زنجیره وار در کنار هم قرار بگیرید و گروه های جهادی و مردمی فعال شود بسیاری از مشکلات رفع می شود وگره ها گشوده می شود.

وی افزود: حوزه این رسالت را دارد که مروج آن روحیه تعاون اجتماعی و گره گشایی کار مردم و امداد در حوادث و وقایع باشد و هم دیگران را به این ایفای نقش فرا خواند و ما آنچه که تا الان در رابطه با هلال احمر و کمیته امداد و بهزیستی ورود کردیم یک درصدی از این ظرفیتی است که وجود دارد و می توان آنرا ارتقاء داد باتوجه به شرایطی که در آن هستیم.

اعرافی همین طور اشاره کرد: نگاه مسئولین به قم باید نسبت به استان های دیگر متفاوت باشد چونکه چندین هزار نفر از سراسر ایران و کشورهای دیگر در قم درس می خوانند و ده هزار استاد و محقق تا مرجع تقلید و هزاران مرکز در دنیا تابعی از نهادهای این استان است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار بیان کرد: هلال احمر از سالهای دور یک ارتباطی را در بحث آموزش با جوانان دارد که از قدیم در مدارس و از سال ۸۰ در دانشگاه های سراسر کشور، کانون های دانشجویی هلال احمر و حدودا از اواسط دهه ۹۰ نیز کانون های طلاب را ایجاد کرده است.

محمدحسن قوسیان مقدم اضافه کرد: بحث آموزش های امدادی باتوجه به حادثه خیز بودن و بلایای طبیعی که در کشور داریم لازم است که مردم اطلاعات مناسبی دراین زمینه ها داشته باشند و اعتقادمان براین است که طلاب جوان و بخصوص روحانیت سربازان نامدار امام زمان هستند که در همه مناطق کشور برای راهنمایی و ارشاد مردم کارهای گسترده ای را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: مجهز کردن طلاب به این ابزار هم کمک کننده است در کشوری مثل ما که حادثه خیز است و حوادث مختلف دارد و هم از این نظر که طلاب محل رجوع مردم هستند و وقتی با امداد و کمک های اولیه آشنایی بیشتر داشته باشند این آموزش ها هم برای خودشان و هم برای خانواده هایشان و هم برای اجتماعی که در آن حضور دارند می تواند مفید باشد.

وی افزود: هلال احمر نیز از تمام ظرفیت های خود در تامین مربی و منابع آموزشیاستفاده نموده تا بتواند قدم بزرگتری در کشور پس از مدارس و دانشگاه ها در حوزه های علمیه بردارد.



منبع:

0.0 / <5
1406
1399/11/15
13:24:04
تگهای خبر: آموزش , ابزار , امداد , بیمارستان
X
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین