یك مقام هلال احمر:

اهالی سی سخت كمتر از سه ساعت اسكان اضطراری شدند

اهالی سی سخت كمتر از سه ساعت اسكان اضطراری شدند

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: زلزله سی سخت هیچ تلفاتی نداشت و اسکان اضطراری کمتر از چهار ساعت انجام و روز بعد چادرها توزیع شد اما فضای مجازی و رسانه های خارجی به نحوی وانمود کردند که امدادرسانی به مردم نداشتیم.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایرنا، روح الله استاک روز شنبه در نشست با اعضای باشگاه خبرنگاران هلال احمر استان کرمان اضافه کرد: منع انعکاس عملکرد سبب از دست دادن سرمایه اجتماعی و لطمه به اعتماد عمومی جمهوری اسلامی می شود.
وی با اعلان اینکه مردم شرایط را درک کنند و بر این اساس اقدام نمایند گفت: دراین زمینه نیاز به آموزش شهروندان بوسیله رسانه ها وجود دارد پس درخواست داریم که خبرگزاری ها در زمینه تاب آوری و آموزش همگانی به ما کمک کنند.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به انعکاس برخی گزارشات غیرواقع از برخی رسانه ها اظهار داشت: هلال احمر به دور از سیاست بازی ها، وابسته به جناح خاصی نیست و بر طبق کمک های مردمی اداره می شود.
وی بیان داشت: انتصاب مدیرعامل جدید هلال احمر، سبب شفافیت این جمعیت بعنوان با اهمیت ترین عامل در همه عرصه ها شد.
وی با اشاره به مشکلات مالی شدید و کرونا در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: این جمعیت یک سازمان مردم نهاد غیردولتی است که در حوادث بعنوان معین دولت برخورد می کند.
استاک اضافه کرد: بودجه هلال احمر از خیریه ها و مردم تامین می شود و بعد از کرونا این بودجه تامین نشد و با بحران مالی روبرو شدیم.
وی با اعلان اینکه ماموریت هلال احمر کشور در زمینه کمک به کنترل پاندمی کرونا است اظهار داشت: چند اقدام مهم در این عرصه انجام شد، در اسفند سال ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ کنترل مبادی ورودی شهرها را داشتیم و ۲۱ میلیون نفر غربالگری شدند و ۱۵ هزار نفر با ریسک بالا به مراکز درمانی عرضه شدند.
وی اشاره کرد: مردم خیلی از ویروس کرونا لطمه دیدند و ۱۷۰ میلیارد تومان حمایت معیشتی و ۴۰۰ هزار بسته غذایی به وسیله داوطلبان هلال احمر به لطمه دیدگان کرونا اهدا شد.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: هلال احمر همین طور با راه اندازی نقاهتگاه ها تکمیل ظرفیت بیمارستان ها را در زمان شیوع ویروس کرونا جبران کرد.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان تخصصی هلال احمر یکی از موفق ترین بیمارستان ها در درمان کرونا بود عنوان کرد: پنج هزار دستگاه اکسیژن و ۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز آماده سازی و در اختیار بیماران قرار گرفت.
وی اشاره کرد: سازمان جوانان هلال احمر کشور اقلام بهداشتی همچون ماسک را در قالب طرح نذر حسینی باتوجه به ماه محرم و صفر بین عزاداران توزیع کرد.
استاک با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری بعد از اوج گیری کرونا که از داوطلبان درخواست نمودند که وارد میدان شوند اظهار داشت: عصر همان روز تشکیل جلسه دادیم و روز بعد طرح آمران سلامت به مدت ۱۵ روز اجرا شد و ناظران سلامت با همکاری بسیج مستضعفان، هلال احمر و وزارت بهداشت به مرحله اجرا رسید.
وی تصریح کرد: امسال زلزله ای در دماوند صورت گرفت که به دستور رئیس جمعیت هلال احمر طی یک هفته انبارهای امدادی بررسی گردید که بخشی گسترده از آن خالی بود پس با کمک دولت خوشبختانه ۵۰ درصد ظرفیت انبارها کشور تکمیل شدند که سبب اطمینان خاطر مردم شد.
وی افزود: هلال احمر ۲۴ فروند بالگرد دارد که هشت مورد تا سال قبل زمین گیر بودند که سه بالگرد بازسازی شد و قرارداد خرید یک بالگرد دیگر از روسیه منعقد شده که در سال ۱۴۰۰ به حوزه امداد هوایی جمعیت اضافه می شود و تعداد بالگردهای فعال به ۲۰ فروند می رسد.
وی با اشاره به وقوع حوادث مختلف کشور از سال ۹۰ اظهار داشت: لوجستیک جمعیت هلال احمر مستهلک شده بود که امسال مجوز خرید ۹۰۰ خودروی امدادی را از دولت گرفتیم که تا سال ۱۴۰۱ به مرور به ناوگان اضافه می شود.
استاک با اعلان اینکه جمعیت هلال احمر ۱۰ هزار جایگاه شغلی دارد اضافه کرد: نیمی از آن خالی است و طی سالهای گذشته هیچی استخدامی نداشتیم که مجوز تبدیل وضعیت ۷۰۰ نفر و بعد از آن مجوز استخدام یکهزار نفر را دریافت کردیم که این پروسه از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اجرا می شود.
وی با اشاره به تهیه پیش نویس سند ستاد مدیریت رسانه ای بحران اظهار داشت: بر طبق قانون سال ۹۸ مصوب مجلس شورای اسلامی، با اهمیت ترین بند آن، آموزش همگانی، آموزش دانش آموزان و انتقال به مراکز درمانی، اسکان اضطراری و جذب کمک های داخلی و خارجی توسط جمعیت هلال احمر است.
وی اشاره کرد: جمعیت هلال احمر برای عمل به وظایف قانونی خود، ارتقای آموزش جامعه با بهره گیری از خانه های هلال را راه اندازی نمود که در این طرح مشکلات جامعه را رفع می کند.
استاک اضافه کرد: تمامی کمک های هلال احمر در خانه های هلال نیز ارائه می شود و افق طولانی مدت ما راه اندازی ۳۷ هزار خانه در کشور است.
وی بیان داشت: خانه های هلال زمان امدادرسانی را می کاهد که می تواند سبب شود که زمان طلایی را از دست ندهیم.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: خانه های هلال با ظرفیت داوطلبی مردم مناطق مختلف کشور را آموزش می دهند و تا رسیدن تیم های امدادرسانی، خود به همدیگر کمک می کنند.
وی با اشاره به ضرورت برجسته سازی خانه های هلال برای استقبال و اهمیت مردم اشاره کرد: طرح راه اندازی خانه های هلال از خردادماه در کشور شروع شد و الان چهار هزار و ۲۰۰ خانه فعال در کشور داریم اما متاسفانه هنوز این حوزه نهادینه نشده است.
وی عنوان کرد: امسال سفرهای نوروزی را نداریم و طرح امداد و نجات نوروزی مانند سابق نخواهد بود.
استاک گفت: جمعیت هلال احمر کرمان در رتبه بندی روابط عمومی های کشور، در رتبه سوم کشور قرار گرفت پس امیدواریم با کمک مدیرعامل این استان رتبه کرمان ارتقا یابد و به همین دلیل از مدیرعامل و مسئول روابط روابط عمومی این جمعیت قدردانی می شود.
طی ارزیابی عملکرد، روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان در رتبه سوم استانها قرار گرفت و در این جلسه از رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و بهناز صالحی مسئول روابط عمومی این جمعیت با اهدای لوحی از طرف رئیس جمعیت کشور قدردانی گردید.


0.0 / <5
1438
1399/12/18
10:45:52
تگهای خبر: آموزش , امداد , بهداشت , بیمارستان
X
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین